13 בינו׳ 2008

רב בריח למכירה

חברת רב בריח מנהלת מגעים עם כמה גופים. אחת המתעניינות: קרן שמרוק מבית דיסני.

אורי בחרי, בעל השליטה בחברת רב בריח, מנהל מגעים למכירת רב בריח או לגיוס משקיע. לאחרונה קיבלה החברה פניות ממספר גופים שהתעניינו ברכישתה, או להוות משקיע אסטרטגי. קרן ההשקעות שמרוק של משפחת דיסני היא אחת המתעניינות. המגעים מתנהלים לפי שווי חברה של כ-125 מיליון שקל.

רב בריח הוקמה על ידי אברהם בחרי ומשה דולב ב-73'. השניים רשמו פטנט עולמי על מנעול שסוגר את הדלת מארבעה כיוונים בסיבוב אחד. המנעול קיבל את השם רב בריח, ובחו"ל הוא נקרא מולטילוק.

עשר שנים לאחר הקמת רב בריח, רכשה דיסקונט השקעות (דסק"ש) מקבוצת אי.די.בי שליש מהחברה תמורת 4 מיליון דולר, ולפי שווי של 10 מיליון דולר לאחר הכסף. בעקבות הזרמת ההון נכנסה רב בריח לתחום מנעולים לרכב. החברה עברה ממכירות של 9 מיליון דולר בשנה, לכ-35 מיליון דולר. שבע שנים לאחר מכן, ב-90', הונפקה החברה בבורסה בביקוש יתר של פי 84, ולפי שווי של קרוב ל-30 מיליון דולר.

ב-99', ביצעו בעלי החברה מימוש נוסף, ומכרו את חטיבת המנעולים שלהם תמורת 68.5 מיליון דולר, לאסא אבלוי השוודית, המחזיקה גם במנעול ייל המפורסם. בשלב זה גם פרשו בעלי החברה מניהול החברה, שהועברה לניהולו של אורי בחרי.

בראיון ל-TheMarker מאוגוסט 2007, אמר בחרי כי בכוונתו להרחיב את פעילות החברה בתחום הדלתות המעוצבות ולהפכו למנוע צמיחה חדש. עוד אמר כי יבחן אפשרות לבצע גיוס הון באמצעות הנפקה בבורסה: "אני מקווה שנפרוץ עם הקו דלתות מעוצבות בישראל ולאחר מכן גם בחו"ל", אמר בחרי. "בהמשך, תוך שנה-שנה וחצי, אני מעריך שנצא לבורסה לפי שווי של כ-25 מיליון דולר".

בחרי אמר כי יפעל להרחבת הפעילות גם בתחום הנוסף שבו פועלת רב בריח בחו"ל - מיגון כלי רכב, המתבצעת על ידי חברת MUP. מדובר בחברה בת של רב בריח בסלובקיה, שהקימה שותפות עם חברה צ'כית למכירת המוצרים במדינות חבר העמים ובשוק האירופי. חטיבת הרכב של רב בריח, שהפסידה עד לאחרונה, תעבור ב-2007 לרווח של מיליון דולר, מתוך מכירות בהיקף של 10 מיליון דולר. ב-2008 מקווים בחברה להגיע למכירות של 15 מיליון דולר ולרווח של 2 מיליון דולר.

נתונים אלה מצטרפים למכירות של חטיבת הדלתות, המנוהלת על ידי חברת רב בריח מוצרי בטיחות. ב-2007 צפויות המכירות של החברה להגיע ל-162 מיליון שקל, מתוכם 8 מיליון שקל מיצוא. הרווח של החברה צפוי להגיע לכ-7 מיליון שקל. החברה, שהפסידה משנת 98', חוזרת להרוויח השנה, בעקבות ארגון מחדש. בחרי מתכנן לבצע התרחבות נוספת של החברה - באמצעות כניסה לתחום הסחר והתמחות ביבוא של חומרי גלם (כגון פלדות ומתכות לגימור דלתות) - כדי להוזיל עלויות.