28 ביוני 2009

לוגו השרירן - מולטילוק או רב בריח?

דמות השרירן - "איש השרירים" שוב בבית המשפט והפעם מולטילוק נגד רב בריח. הסכסוך הנושן בנוגע לזכויות השימוש בסימן המסחרי של השרירן בין מולטילוק לרב-בריח מסרב לגווע ומביא את התביעה השלישית, בסך 8 מיליון שקל - הפעם מולטילוק תובעת את רב-בריח.

חברת מולטילוק טוענת כי חברת רב-בריח הפרה את תנאי החוזה שהוסכם, כאשר עשתה שימוש בדמות "איש השרירים" בלוגו החדש של רב בריח או יותר נכון עושה שימוש מטעה בדמות הדומה להפליא לדמות השרירן.


ההסכם שנחתם בין מולטילוק לרב בריח ב-2002, לאחר שרב בריח מכרה את חטיבת המנעולים שלה דאז "מולטילוק" לקונצרן הבינלאומי 'אסא הבלוי', קבע כי כל אחת מהחברות רב-בריח ומולטילוק תוכל לעשות שימוש בסימן המסחר של הדמות השרירית לסימון מוצרי החברה בלבד: מולטילוק - בתחום המנעולים ומוצרי הנעילה; ורב-בריח - בתחום מוצרי ההגנה לרכב ובתחום דלתות הפלדה.

מולטילוק תבעה את רב בריח בסך 20 מיליון שקל, בטענה שרב בריח הפרה את ההסכם שעשתה שימוש בדמות השרירן בחברה משותפת לה עם לקוחה של מולטילוק.

כנגד רב-בריח הגישה תביעה על סך 40.6 מיליון ש"ח, בטענה כי מולטילוק הפרה את זכותה הבלעדית בתחום מוצרי הגנה לרכב ובתחום הדלתות.

בפברואר השנה נעתר בית המשפט לבקשת מולטילוק למתן צווי מניעה זמניים, צווי חיפוש ותפיסה נגד רב-בריח, לאחר שהחלה לשווק מוצרי נעילה תחת סימן דמות "איש השרירים".

בתביעה החדשה שהגישה היום, טוענת מולטילוק כי רב בריח חרגה מההסכם, תוך ניסיון לעקוף את המגבלות שמוטלות עליה לגבי השימוש ב"איש השרירים" בתחום מוצרי הנעילה - היא שינתה את הסימן, בטענה כי מדובר בלוגו חדש. ואולם, לטענת מולטילוק, הלוגו החדש דומה עד כדי הטעיה לסימן דמות האמיתית של איש השרירים.

מולטילוק מבקשת מבית המשפט המחוזי בתל-אביב צו מניעה זמני, שיאסור על רב-בריח לעשות שימוש בכל סימן הדומה עד כדי הטעיה לדמות "איש השרירים"