1 באוק׳ 2009

אופן גלרי נמכרה לחברת דלתות קנדית מזונייט

קונצרן הדלתות הגדול בעולם, Masonite - מזונייט, השקיע 5.3 מיליון דולר בהליך רכישת מפעל לייצור דלתות ביטחון באשקלון שהקימה חברת SEVENTECH. המפעל החדש, open gallery safe, ייצר דלתות פלדה מוגמרות לשוק הישראלי וייצא דלתות ביטחון לא מוגמרות בהיקף של יותר מ-3 מיליון דולר בשנה.


רכישת מפעל הדלתות נעשתה לאחר שמזונייט שדרגה לאחרונה את מפעלי עץ כרמיאל אשר מייצרים דלתות כניסה ודלתות פנים מעוצבות ומשקופים לדלתות, ובנוסף השקיעה בפיתוח רשת אולמות התצוגה של אופן גלרי.

מפעל הדלתות החדש, מעסיק 42 עובדים ועתיד לייצר דלתות ביטחון מעוצבות לפי דרישת הלקוחות ובמקביל לייצא שלדת דלתות פלדה (דלתות ביטחון ללא גימור סופי) למפעלי קונצרן מזונייט בצ'כיה, פולין, הונגריה ורומניה.

יובל קדר, מנכ"ל מפעלי עץ כרמיאל ואופן גלרי, מסר שכל דלתות הביטחון של אופן גלרי סייף בעלי אישור ממכון התקנים הישראלי ומצוידים במערכות נעילה, צילינדרים ומנגנוני נעילה מתקדמים של חברת מולטילוק. "יש לנו כבר עכשיו הזמנות לייצוא דלתות פלדה לא מוגמרות בהיקף של 3 מיליון דולר מעבר לפיתוח שוק דלתות הביטחון המעוצבות המקומי. הכניסה לייצור דלתות ביטחון מפלדה היווה יעד אסטרטגי של מזונייט ישראל זה מספר שנים, אלא שההנהלה המקומית הקודמת של המפעל מנעה זאת מסיבות המתבררות בימים אלו בערכאות משפטיות".

רב בריח ראש בראש
דבריו של מנכ"ל אופן גלרי ומפעלי עץ כרמיאל, יובל קדר, מתייחסים לכך ששמואל דונרשטיין, הבעלים החדש של רב בריח, אשתו של שמואל דונרשטיין שלומית דונרשטיין וכן המנכ"ל הנוכחי של רב בריח, שמואל שטרנשוס, שימשו בעבר כמנהלים בכירים במפעלי עץ כרמיאל ואופן גלרי ובאותה העת הסתירו לכאורה במכוון מידע עסקי חיוני מקונצרן מזונייט, תוך הפרת חוזה והפרת אמונים גזלו ממפעלי עץ כרמיאל את ההזדמנות העסקית לרכוש את חברת רב בריח. קונצרן מזונייט הגיש נגד השלושה תביעה על גניבה וגרימת נזקים בסך של 40 מיליון שקל.

עוד טוענת מזונייט שדונרשטיין ומקורביו פעלו כ"סוס טרויאני" בעת שכיהנו בתפקידי הנהלה בחברות הישראליות של קונצרן מזונייט הבינלאומי, פגעו במכוון בנתח השוק של החברות שניהלו, גנבו סודות מסחריים ורוקנו את קופת החברות, במסכת שיטתית של גניבות ממעביד, מעילה, נטילת כספים על סמך הסכמים פיקטיביים והתעשרות שלא כדין. מדובר למעשה בכמה תביעות שמתבררות כעת בבית-המשפט.

קונצרן מזונייט - Masonite.
קונצרן מזונייט העולמי מייצר את מוצריו ב-79 מפעלים שבבעלותו ב-18 מדינות שונות ברחבי העולם, שישה מהמפעליו בארצות הברית ובצרפת מתמחים בייצור דלתות מתכת ופלדה.

מזונייט ישראל מספקת כ-35% משוק הדלתות בישראל תחת המותגים עץ כרמיאל ואופן גלרי. מייסדי סוונטק (מקימת מפעל הדלתות החדש באשקלון), עוזי בריח ומוריס טל, מונו לסמנכ"לים במזונייט ישראל.

מזונייט היא יצרנית הדלתות הגדולה בעולם. קונצרן מזונייט משווק ופועל ב-70 מדינות ברחבי העולם, למזונייט הון עצמי של 1.5 מיליארד דולר, הכנסה שנתית של 2 מיליארד דולר ו-163 מיליון דולר מזומנים בקופת החברה. ממזונייט נמסר, כי היא רואה בזרוע הישראלית, "מפעלי עץ כרמיאל", מחברות הדגל של הקונצרן.