28 בדצמ׳ 2009

דלת מולטילוק מזוייפת? - זכויות רב בריח

נגד חברת מולטילוק הוצאו צווי מניעה לייצר ולשווק דלתות בטחון המסומנות בסימן המסחר של רב בריח - לוגו איש השרירים, בית המשפט המחוזי בתל-אביב. צווי המניעה הוצאו במסגרת תביעה על סכום של 50 מיליון שקל שהגישה רב בריח נגד מולטילוק, בטענה שחברת מולטילוק בשיתוף החברה הסינית שנזן מייצרת דלתות תחת הסימן המסחרי - איש השרירים דבר המפר הסכם בין שתי החברות משנת 2002.

מנכ"ל מולטילוק, שימעון שקל הודה בחקירתו בבית המשפט שהוא ביקר בחברה הסינית כ-5 עד 10 פעמים, ולאחרונה ביקר במפעל הדלתות ביוני האחרון. בחקירתו אמר: "הפנתי את תשומת ליבה של החברה הסינית להפרות... זה נקרא דלת מזוייפת...קטלוגים זו גם הפרה, אתר אינטרנט זה גם הפרה".

השופט יהושוע גייפמן קבע:"תדירות הביקורים בחברה הסינית מוכיחה מערכת יחסים הדוקה ממערכת היחסים הקיימת בין מולטילוק לבין מפיצים אחרים של הקבוצה".

רב בריח הגישה תביעה לבית המשפט המחוזי בתל-אביב נגד מולטילוק ונגד בעלת השליטה במולטילוק התאגיד השבדי "אסא אבלוי", בתחילת ספטמבר, בסכום של 50 מיליון.

הוכח שהחברה הסינית מפרה את זכויות רב בריח בסימני המסחר, אך טרם הוכח עד כמה מעורבת קבוצת מולטילוק בייצור - שיווק דלתות בסין. צו המניעה אינו מהווה הוכחה בשלב זה למעורבות ישירה של אסא אבלוי בייצור.

מחומר הראיות עלה בבירור כי מולטילוק מספקת לחברה הסינית המייצרת את הדלתות את מוצרי נעילה לדלתות - מנעולים, אך מנכ"ל מולטילוק העיד כי "אין הסכם חתום בין מולטילוק לחברה הסינית".

הוכח קשר חזק מאוד בין שתי חברת מולטילוק לחברת הדלתות הסינית, לאור כך שחברת מולטילוק מפרסמת את החברה הסינית באתרי מולטילוק ומציגה ביחד איתה בתערוכות מקצועיות. כמו כן, בקטלוגים החברה הסינית מוצגות הדלתות המפרות ובסמוך להם בעלי תפקידים בחברת מולטילוק לצד מנהלים בחברה הסינית.