14 בינו׳ 2010

רב בריח קיבלה צו מניעה זמני

בית המשפט העליון הוציא לבקשת חברת המנעולים מולטילוק צו מניעה זמני האוסר על חברת רב בריח לעשות שימוש בלוגו הדומה לזה של "איש השרירים", ובכך הפך את החלטת בית המשפט המחוזי מאוגוסט האחרון.

רב בריח הגישה במקביל להחלטה זו, בקשה מבית המשפט המחוזי בתל-אביב להורות על בזיון בית המשפט, בטענה שחברת מולטילוק הפרה את צווי המניעה שהוצאו כנגדה בדצמבר האחרון בנוגע לשימוש בלוגו "איש השרירים", לאחר שהתברר כי מולטילוק מסייעת לחברה סינית בשם שנזן לייצר דלתות עם לוגו "איש השרירים" ובכך מפרה מולטילוק את ההסכם משנת 2002 עם רב בריח.

המערכה הנוכחית של "איש השרירים" החלה בעקבות ניסיון מיתוג מחדש של חברת רב בריח, שבמסגרתו עיצבה רב בריח לוגו בשם "המגן והלפיד", מולטילוק טוענת שהלוגו הוא גרסה של לוגו "איש השרירים" ופנתה לבית המשפט בבקשת צו מניעה לרב בריח, אך בקשת צו המניעה של מולטילוק לרב בריח נדחתה על ידי בית המשפט המחוזי שקבע שהלוגו אינו מפר את ההסכם מכיוון שלא קיים דמיון מטעה בין הסמל החדש לסמל המקורי.

מולטילוק שלא קיבלה את פסיקת בית המשפט המחוזי, ערערה לבית המשפט העליון והביאה ראיות חדשות לבית המשפט וביניהם ראיון עם מעצב הלוגו פיליפ בולקיה שבו נתן את רב בריח כדוגמא לרענון מותגים מוכרים תוך שמירה על המוטיבים החיוביים שלהם. מולטילוק טוענת שבולקיה מודה בדבריו שכך שהסימן החדש הוא למעשה מתיחה ורענון של הדמות המקורית.

כעת בית המשפט העליון קיבל את בקשת העותרים וקבע כי ישנה זהות רעיונית לכאורה שעלולה להטעות בין שתי הדמויות, לפחות כזאת המספיקה לתת צו מניעה זמני.
בהחלטת בית המשפט נאמר כי אין חשש להטעיית צרכנים מבחינה גרפית מפני שקיימים לא מעט הבדלים בין שתי הדמויות, אך קיים חשש שהצרכנים יקשרו את הדמות לסימן החדש וייווצר אצלם הרושם ששני הסימנים מגיעים מאותו המקור.