13 במאי 2010

דלתות רב בריח חסרות תקן

הממונה על התקינה בתמ"ת ומכון התקנים החליטו להסיר את תו התקן של שתי דלתות שמיוצרות על ידי חברת רב-בריח בעקבות ביקורת פתע של מכון התקנים הישראלי שנערכה לאחר תלונות על שימוש ברכיבים זולים שמקורם בסין ואינם עומדים בדרישות התקן הישראלי.
דלתות רב בריח שמהם התקן הוסר הן:
  • דלת כניסה רב בריח מדגם 540
  • דלת כניסה רב בריח מדגם V לדירה או משרד.
לחברת רב-בריח הוקצבו שבועיים להגשת ערער על החלטת מכון התקנים והממונה על התקינה בתמ"ת. שמואל דונרשטיין, הבעלים של רב-בריח, ייפגש עם אנשי מכון התקנים לדיון והבהרות.

החלטת מכון התקנים והממונה על התקינה בתמ"ת, על הסרת תו התקן לדלתות הנ"ל התקבלה לאחר ביקורת פתע שערך מכון התקנים במפעל הדלתות של חברת רב-בריח באשקלון ובה נמצא כי רב בריח מתקינה בדגמים אלה רכיבים ממקורם בסין ואין להם תו תקן כנדרש, למרות זאת דלתות הכניסה הנ"ל סומנו ושווקו כמוצרים בעלי תו תקן של מכון התקנים הישראלי.

לדברי בעלי חברת רב בריח, שמואל דונרשטיין, התלונה למכון התקנים הגיע מ"מאכער" שחברת רב בריח סירבה להעסיקו כיועץ ומייצג מול מכון התקנים, ופקידי המכון הם "שלוחיו של המאכער'". לטענת מר דונרשטיין, חברת רב-בריח לא מכרה מעולם דלת שאינה עומדת בתו התקן. שמואל דונרשטיין מוסיף ואומר ש"גם על הסרת הסימון משתי הדלתות אנחנו חולקים, ומקווים שבשיחות הקרובות, נשכנע את מכון התקנים. יש לנו עוד יותר מ-50 מוצרים בעלי תו תקן, ומדובר על עצירה של 2 מהם. אין מוצר אחד נושא תו תקן שרב-בריח מכרה, שלא אושר על ידי מכון התקנים".

דובר מכון התקנים מסר בתגובה: "תלונות שהגיעו למכון התקנים הישראלי, הצביעו על חשד ולכן ערכו פקחי מכון התקנים בדיקה שבה נמצאו דלתות כניסה לדירות מגורים, שאינם תואמות את דרישות התקן והיתר תו תקן שמספרו 46762. לאחר שימוע ודיון של ועדת ההיתרים של מנהלת תו תקן, בנוכחות נציגי חברת רב בריח, הוחלט לבטל את היתר הסימון בתו תקן".